Nystart

Då sitter jag här igen, fingrarna glöder och saknaden av att skriva på min blogg ligger över mig som ett täcke. Det har gått väldigt lång tid sedan jag överhuvudtaget var aktiv här, jag släppte helt det där med att blogga eftersom det var inte tilltalande längre. Men efter att påbörjat ett nytt kapitel i mitt liv och valt att ta tag i min hälsa och vikt på allvar så har glöden kommit tillbaka. Hur vida den nyfunna glöden kommer hålla i sig återstår att se, men jag ger det en chans!
 
För er som är nya, eller som helt enkelt vill ha lite koll på läget så tänkte jag inleda med en presentation av mig själv.
 
Mitt namn är då Amanda Söderström, jag är 20 år gammal och bor på Gotland. Jag tog studenten i år, 2017, från vård och omsorgsprogrammet som färdigutbildad undersköterska. Sommaren efter studenten spenderade jag på serviceboendet Tjelvarvägen 2 med ett sommarvikariat, arbetade som boendeassistent för personer med funktionsvariationer. Fick efter mitt sommarvikariat anställning som timvikarie i resursteamet och har arbetat hela September på Tjelvarvägen som vikarie. Väntar på att få introduktion på fler ställen inom LSS för fler arbetsmöjligheter.
 
Jag bor fortfarande hemma hos min mormor ute på landet, men arbetar i Visby. Men letar boende inne i stan och förhoppningsvis lär jag hitta något. Jag har ett stort djurintresse och äger i nuläget tre kaniner och två katter, vi har även en tredje katt här hemma som tillhör mormor. Jag brinner väldigt mycket för HBTQIA relaterade frågor, har även funnit ett intresse i lajv, även om jag bara hunnit prova på att lajva en gång. Tycker även om att umgås med vänner och ser nöjet i träning och hälsa, men soffpotatisen och latmasken inom mig är stark. Är även intresserad av bodymodifikationer som tatueringar och piercingar, har i nuläget tio tatueringar, fyra piercingar i öronen och en i läppen. Har även börjat töja två av hålen i öronen, ligger i nuläget på tre och fyra mm.
 
Tanken med den här bloggen är att jag vill kunna ventilera lite kring min påbörjade resa emot hälsa och en hälsosam vikt. Men lär troligtvis dela med mig av delar ur min vardag och annat smått och gott.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0