LCHF "bröd", Oopsies

Idag gav jag mig på att göra eget lågkolhydrats bröd, så kallade oopsies. Resultatet blev hyfsat bra, blev ätbart och gott bröd iallafall. Även om formen på dem blev lite märkliga. Smeten blev lite rinnig eftersom äggvitorna inte blev tillräcklig hårt vispade. Men går nog bättre nästa gång.
 
Tänkte dela med mig av receptet!
 Sätt ugnen på 150 grader.
Du behöver:
3 ägg
100 gram Philadelphiaost 
1 kryddmått vitvinsvinäger 
1 nypa salt
 
Börja med att dela äggulor och äggvitor i varsin skål eller bunke
Vispa äggvitorna med salt och vitvinsvinäger, vispa hårt
Vispa äggulor och Philadelphiaost slätt
Blanda ner äggulorna och Philadelphiaosten lite i taget med äggvitorna.
Klicka ut "smeten" på bakplåtspapperklädd plåt och grädda mitt i ugnen i 25 minuter.
 
Kan tillägga att jag gjorde en dubbel sats idag.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0